fredag, februari 09, 2007

Rätt svar


Ingen gissade rätt! Kanske för att jag medvetet (kanske lite fegt) gjorde en bom som var ganska menlös. Men här kommer i alla fall facit:

1. Sant. Han kom några gånger till ett fik som jag och några vänner, varav Di Leva kände några, drev vid Mariatorget. Där fanns ett pingisbord. Och jo, han hade kaftan på sig och var redan Di Leva med svenska folket. Han svor visserligen vid pingisen, men han var hemskt trevlig.

2. Sant. Jag var sju år och sjöng in en sång för en skiva som såldes i samband med Stadsmuseets utställning "Barn i stan".

3. Falskt. En kompis bodde dock i närheten av Rikard Woolf och brukade se honom ofta. Hon ville nog gärna känna honom men gjorde det inte.

4. Sant. Jag delade vid tillfället lägenhet med Anders ena son. Vi hade ingen TV - därav TVn. Staffan var en nära vän till Anders familj.

5. Sant. Det var på den tiden jag trodde att jag var molekylärbiolog.. ;-) Båda två arbetade inom samma område (prioner) som min dåvarande handledare .

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Tyyyypiskt...

Linda sa...

Där ser man. Har sett Rikard W ett par gånger här i krokarna, så jag tänkte att det inte vore helt omöjligt. Ja ja - kul saker;-)