söndag, februari 18, 2007

KRYP!!

Nu kryper hon! Igår ringde min mor och var lite orolig för att Lydia inte kryper ännu. Hon hade pratat med en kompis som informerade om att man kan ta de små till en sjukgymnast om de inte kommer igång att krypa. Ja, det är ju bra att veta sa jag, men jag tror att hon kommer igång snart själv. Men om inte så... och plötsligt samtidigt som vi diskuterar detta i telefonen så kryper hon plötsligt fyra-fem "steg" fram till en liten grej på golvet som hon vill nå. Jag är tvungen att genast lägga på och sen lägga telefonen, det roligaste hon vet, en bit framför henne, och efter lite tvekan kryper hon dit och tar den.

Än så länge är det försiktigt och bara en liten bit i taget. Hon stannar tvärt vid tröskeln till nästa rum även om vi står på andra sidan och säger "Kom!". Men men, hon får ta det så lugnt hon vill. Huvudsaken är ju att hon kommit över spärren och börjar använda benen och inte bara vicka sig fram och tillbaka. Nu kan hon ta sig dit hon vill, även om det fortfarande är lite motigt och läskigt, och jag tror att det kommer att göra henne lite mindre frustrerad. För en stund i alla fall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, grattis. Det är så mysigt. Min lillkille väger och väger och studsar runt på rumpan, så det är nära nu. Sen får storebror gömma sina smågrejer för sen blir det KRIG.

Camillas lockar sa...

Det går grymt snabbt när de väl kopplar det! Kul!!

Cec sa...

Lydde är inte sen på att krypa. Om du frågar mig ;-)
Och som Camilla skriver, det går snabbt när de väl lär sig! Om någon dag, kommer hon flyga över tröskeln.

KOM TILL MURCIA sa...

Grattis, innan du vet ordet av springer hon runt och drar ner dukar och blomkrukor ;-) Vad synd att du fatt såna problem med bloggen. Hoppas du lyckas lösa det. Kram / Muminspain (Mumintrollet i Spanien)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Som ny läsare av din blogg vill jag säga:
1. HEJ
2. Grattis till kryperierna!

Har en bebisflicka på 3 månader och det är väldigt kul att t ex hos dig läsa på innan hur det kan komma att bli ...

Kajsa sa...

Tack tack, jag ska vidarebefodra alla grattis till Lydde :-)

min stora lilla värld; Hej själv! Välkommen!