måndag, februari 08, 2010

Resväg

Jobbigast att ha förskolan långt bort är när barnen blir sjuka. Nu ligger febringen här hemma och sover samtidigt som de ringer från dagis och säger att stora också har fått feber. Nu får hon hålla ut där i väntan på att lilla ska vakna. Sen måste jag packa ner lilla med feber i vagnen och ta med henne ut på en bussresa genom halva Söder och sen tillbaka för att hämta. Det kommer ta oss minst 40 min från det lilla vaknar innan vi är där. Med välling och blöjbyte och sen förhoppningsvis en buss som passar i tid. Hoppas inte stora mår alltför dåligt...

Uppdatering: Att ta hem en unge med över 39 graders feber på ståbräda är ingen hit. Det är nästan bara i sådana situationer jag önskar att vi hade bil. Men vafan, det gick ju och det är inte hela världen och det är inte så ofta, som tur var. Nu ligger hon nerbäddad i soffan men tre filtar över sig.


5 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Känner igen det där, förut bodde vi en halvtimme med buss från dagis. Jobbigt! Nu däremot ligger dagiset rakt över gatan = lyx :-) Hoppas de mår bättre snart!

k sa...

Oj, vad jobbigt. Känner plötsligt att jag är extremt bortskämd med dagis 3 minuter bort... Hoppas de kryar på sig snart!

Kajsa sa...

Jessica och k: Tack!

Botilda sa...

Men då FÅR man ta taxi! (Sånt måste jag påminna mig själv om ibland.)

Kajsa sa...

Botilda: Jo, absolut. Men jag försöker undvika det när jag måste skicka efter en bil med två barnstolar, varav den ena måste monteras av en chaufför som ofta är ovan, båda barnen spännas fast i bil vilket de inte är vara vid och inte gillar och dessutom måste jag fälla ihop en vagn i baksätet som jag inte vet hur man fäller.. Ja, som du hör är vi inte så vana att vara bilburna..