tisdag, maj 12, 2009

Sova hela natten

Jisses! I morse kom jag på vad det är (se förra inlägget) - Sally har slutat äta på nätterna! Det har hållit nu i snart sex nätter, så jag tror vi kan säga att det är bestående. Fantastiskt. Jag hade nästan glömt bort hur det är att inte gå upp minst en gång varje natt, eftersom jag tar alla nattmatningarna. Men kanske är det över nu. Jag är övetygad om att det är därför jag känner mig så annorlunda. Störd sömn som jag inte ens insåg att jag led av är nu ett minne blott (i alla fall med den regelbundenheten).

5 kommentarer:

Malinka sa...

Det där tänker jag inte ens kommentera. *surar vidare i sömnstörningen*

Tove Kungsholmen sa...

Surar också vidare i sömnstördheten. Lovisa sov ju hela nätter mellan 4 mån och 1,5 års ålder. Sen dess är det ett töcken.

Skulle vilja prata amning eller snarare icke-amning med dig nån dag innan oktober. Det hinner vi va? ;)

Yogamamma sa...

Shit, vilken lycka. Jag hoppas att jag också okmmer dit, så småningom

Kajsa sa...

Malinka: Det kommer. Inga tonåringar vill bli matade på nätterna - som min mamma skulle sagt. ;)

Tove: Det ska vi väl hinna med, tycker jag. Kanske över en kaffe på er trevliga uteplats? Jag kan numera det mesta i ämnet, inklusive hur man bäst själv häver mjölkstockning osv.

Yogamamman: Klart du gör. Säkert som ett brev på posten. Fast du har ju just börjat om, så det dröjer ju ett tag i ditt fall. Men tänk vad mycket bebis du har kvar att snusa på!

Annika sa...

Härligt, Morris sover hela natten/vaknar för en välling 50/50 ungefär. Det är väl straffet för att jag ammade i 6 månader... (Tove?)