måndag, maj 04, 2009

Dagisbyte

Nu har vi bestämt oss för att byta förskola, vilket ger mig stora skälvan. Men rätt personer har sagt rätt saker till mig som får mig att tro att det trots allt är ett bra beslut. Och framför allt ger det en bra känsla att göra någonting aktivt när man inte riktigt är nöjd med nuläget. Och Lydia, den älskade ungen, lär knappast bli traumatiserad av något som väldigt många barn går igenom någongång i barndomen. Själv bytte jag dagis tre gånger tror jag och jag kommer inte ens ihåg det.

4 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Skönt att ha tagit beslutet! Minns hur vi våndades för ett år sen när Lovisa skulle byta. Visste dock inte att ni inte har varit helt nöjda med den nuvarande, jag har trott att ni var det.

Tror att bytet kommer gå galant! För Lovisa var det inga problem men hon pratar ff om gamla stället ibland.

Kajsa sa...

Bra, bra, bra! Det låter som om ni byter av helt rätt skäl. Vi resonerade exakt likadant och nu efteråt är vi så otroligt lättade och nöjda över att vi bytte.

Storebror är för övrigt inne på sitt tredje dagis - vi flyttade från Sumpan till Stockholms stad när han var två. Båda bytena har gått väldigt lätt.

Heliotropen sa...

På tal om ingeting: Vilken supersöt bebisbild som ligger framme. Vad lika tjejerna är. Och lika dig. Stark gen, de där fina ögonen.

Kajsa sa...

Tove: Ja, det är skönt. Dessutom känner jag mig ju lugnare just för att jag vet att ni och många andra bytt utan att det varit något större problem.

Kajsa: Hoppas verkligen att det blir så för oss också. Det är skönt att ha beslutat men samtidigt ser jag allt som faktiskt är bra med den nuvarande och blir lite sorgsen redan.

Heli: Ja visst är den fin. Och visst är det kul att vi har samma ögon hela bunten. Ögonen gör att vi ser mer lika ut än vi är i övrigt tror jag.