lördag, maj 02, 2009

Nattmacka

När jag blir sugen på något på kvällstid, kanske framför en film eller liknande, så är det nästan alltid för att jag egentligen är hungrig och inte har ätit ordentligen. Då är det nästan alltid mat jag vill ha, inte något sött. Men vid den tiden på kvällen börjar jag naturligtvis inte laga mat, fast att jag kanske borde. Istället letar jag i skåpen efter något som är lätt att stoppa i sig utan tillagning, eftersom att det liksom är det som är acceptabelt vid den tiden på dagen. Då blir det nästan alltid ett äpple. Men om jag inte är tillfreds efter det så letar jag vidare. Vad finns då? Choklad kanske. Eller en macka. Eller glass. Fast vad jag egentligen skulle vilja ha är typ kyckling eller falafel eller nåt. Och egentligen kanske det vore bättre. Så hur löser man det? Har grillad kyckling i småbitar i kylen jämt??

5 kommentarer:

LadyFi sa...

Äta mer vid middag så att du känner inte så hungrig kanske?

Inte så dumt att ha lite kycklingbitar eller grönsaker i kylen heller!

Kajsa sa...

LadyFi: Ja, mer middag är nog bästa receptet. Men ibland på helgen om man är bortbjuden t ex så blir det ofta "tidig middag", som igår. Det är då det blir problem senare.

Tove Kungsholmen sa...

Har exakt samma problem. Slutar oftast med en frukt och att jag känner mig otillfredställd! :D

Kajsa sa...

Falafel för hemkörning? Finns det?

Kajsa sa...

Tove: Visst är det tråkigt!

Kajsa: Borde finnas! Kanske en affärsidé.. ;)