söndag, maj 24, 2009

Dumma fisk!

Ibland gör man (jag?) saker som verkligen inte är så väl genomtänkta. Har ett par kompisar som sedan en tid tillbaka försöker bli gravida med sitt andra barn. Nu går de på en sån där fertilitetsutredning. Senast jag träffa dem berättade kvinnan i paret om de senaste resultaten från undersökningen av henne. När hon är klar sticker jag upp en sladdrig fisk av plast (leksak), som jag som av en händelse råkar ha i min hand under samtalet, i ansiktet på mannen och utbrister: "Och du då? Simmar de eller?"
Nu tror jag inte att någon av dem tog illa upp. Förmodligen minns de inte ens händelsen om någon skulle fråga. Men i mitt huvud återkommer ständigt bilden av den där fisken i hans ansikte - och jag skäms.

6 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Förlåt men jag sitter här och skrattar, kan inte låta bli. Förstår att du skäms men om det är nån tröst slinker såna där dumma kommentarer ur de flesta ibland.

Gnatt

Camillas lockar sa...

Moahaha! Du är för rolig! *asgarvar*

Nina sa...

Woa! *fnissar hysteriskt*. Det var ju jätteroligt!

Kajsa sa...

;-D

Tjockalocka sa...

HAHAHAHA!

Fröken Blund sa...

Hahahahahaha...du är så rolig!!!!