måndag, december 06, 2010

16 Min första kyss

Hm, minns jag den? Jag är faktiskt inte riktigt säker. Eller jo, nu minns jag. I alla fall det som var min första "kyss" i rent praktiskt bemärkelse. Men det var mer förnuft än känsla, om man säger så. Det var i en garderob hemma hos någon klasskompis på en klassfest (vi hade många såna) efter en smått utspårad omgång av något som liknade Ryska posten, men med ganska många hemmasnickrade regler. I vilket fall var klassens snygging (i mina ögon) inte där den kvällen. Så jag bestämde mig för att hänga på den som jag tyckte var bäst på plats, så att säga. Erik hette han.
Så just den kvällen var jag ganska kär i Erik. Och jag och Erik bestämde oss för att brytas bådas vår "kyss-oskuld" och drog till med en riktigt tungkyss där i garderoben. Det var dock inte någon känslomässig höjdare direkt, varken för mig eller för Erik misstänker jag. Mest blött och konstigt och vi två som inte riktigt fattade grejen, men det var ju så man skulle göra för bövelen. Vårt intresse för varandra överlevde inte heller till nästa gång vi sågs i skolan. Det var en enkvällsromans kan man säga. När det var? Ja... kan det ha varit i sexan?

Inga kommentarer: