söndag, december 05, 2010

15 Mina drömmar

Jag vet inte riktigt. Svårt, jag tänker inte så ofta på drömmar. Känns som om jag måste leva i nuet.

Men även om jag inte vill att mina älskade barn ska bli en enda dag äldre eftersom de är i så ljuvliga åldrar just nu på ett sätt, så drömmer jag lite smått om att blöj- och de värsta småbarnsåren ska börja ta slut snart. Vilket de ju ska, så prognosen är god. :)

Sen drömmer jag om att ägna yrkesdelen av mitt liv åt någonting som engagerar mig mer än mitt nuvarande jobb. Eller engagerar och engagerar. Jag är nog ganska engagerad i mitt jobb på sätt och vis, i själva lärarrollen. Men mycket runt omkring gör att det är för styrt och jag har för lite inflytande över dess utveckling.

2 kommentarer:

k sa...

Det låter ändå som relativt konkreta möjliga-att-uppfylla drömmar; bra! Sen att det inte måste ske nu-nu, men att ha visionen levande är ju enklare om man satt ord på den. Jag längtar också efter att blöj-åldern ska ta slut... Och som du säger; den drömmen kommer ju faktiskt att infrias om en inte alltför lång tid;-)

Kajsa sa...

k: Ja, det är bra med drömmar som slår in av sig själv, bara man väntar. :)