måndag, oktober 15, 2007

Het pendlare


Vet ni hur sjukt varmt det är på pendeltåget mitt i rusningen på morgonen? Det är så jag börjar fundera på vilken bikini jag ska ta under kappan imorgon! Det går liksom inte att komma ut från vagnen och fortfarande vara i okej skick, detta trots att jag bara åker en enda station. All eventuell finputsning på luggen svettkrullas bort på nolltid, pudret rinner ända ner i bh:n.

Ju mer vinter dess värre kommer det dessutom att bli med alla tjockisjackor som värmer upp i trängslen. Varför åker jag då pendeltåg? Ja det kan man ju undra. Av alla möjliga vägar har jag märkt att det är den snabbaste. Men kanske liiite för varm för min smak.

4 kommentarer:

[attle] sa...

känner att jag inte avundas dig ;-) Jag avskyr svettiga, varma, trånga kommunala färdmedel. Du får fixa luggen på den insparade tiden när du kommer av tåget :-D

Kajsa sa...

Attle:
Luggen ja, hahaha! Den är ett kapitel för sig.. Måste kontakta min frisör.

Tove Kungsholmen sa...

Vart tusan är det du åker? Uni? UR?Måste vara Hornsgatan, haha!

Urk för det där, hatar att bli svettig närman precis fixat sig. Hatar överfulla kommunala färdmedel också för den delen men vem gör inte det?

Kajsa sa...

Tove:
Ja, jag förstår att det kan verka konstigt, men eftersom jag ska till en station på gröna linjen så går det snabbast att ta pendeln till centralen och byta där..