fredag, mars 02, 2007

Utmanad av Linda

Antar utmaning från Linda;

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?

En punka på ett cykelhjul kan jag fixa. Inte på en bil. Har ingen aning om hur man byter torkarblad men kan inte föreställa mig att det skulle vara så svårt - det finns väl en beskrivning, eller? Jag är bra på manualer :-)

2. Hur äter du ett äpple?
Genom att tugga på det..

3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben?
Rädd och rädd - det är jag eller dem! Vi kan tyvärr inte bo under samma tak.

4. Big Brother eller Sportnytt?
Helst inget av dem faktiskt. Inte så att jag inte gillar skräpprogram, men just BB är inte min grej. Hellre då "Från koja till slott" eller något annat vuxentöntigt. Hellre "På spåret" till och med.. ja ni hör - vuxentöntigt!

5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då?
En personlig tränare vore trevligt. Eller städhjälp varje vecka i ett år.

6. Är du mörkrädd?
Ja, faktiskt. Har inte förstått det förrän på senare år. Därför tror jag aldrig jag kan bo i hus.

7. Resmål som fascinerar?
Buenos Aires i Argentina, Savannah i USA och städer i öknen känns spännande.

8. Ditt senaste telefonsamtal?
Med min kompis Li-Sophie.

9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det? Jag skulle tycka mycket om att bli födelsedagsgrattad av Kjell Höglund.

10. Förrätt eller efterrätt?
Hmm.. svårt. Innan graviditeten absolut förrätt. Nu har jag blivit lite mer av en gottisgris. Men jag väljer nog ändå förrätt om jag måste välja.

11. Bästa stunden på dagen?
Precis innan jag somnar in, trött och belåten, till ljudet av Jonas och Lydias lugna andetag. Jag somnar nästan alltid sist.

12. Tre saker du alltid har med dig?
Nycklar, mobil, plånbok

13. E-post eller snigelpost?

Mejl, nu för tiden. Skrev väldigt mycket vanliga brev som yngre.

14. Den senaste komplimangen du fick?
Kommer jag tyvärr inte ihåg..

15. Senaste gången någon skällde på dig?
Kommer jag dess bättre inte heller ihåg ;-)

Inga kommentarer: