söndag, mars 25, 2007

Inte eller inte inte, det är frågan.

Idag på DNs framsida kan man läsa följande citat av Nina Björk; "Är det något jag vill, denna alliansens första vår, så är det att se fräsch ut."

Spännande, tänkte jag! Fattar inte vad tusan hon menar, men Nina Björk är alltid intressant att läsa och detta lät onekligen konstigare än vanligt. Så jag bläddrade snabbt fram till sidan 5 i kulturdelen och läste kolumnen som handlade om icke-konsumtion som politiskt ställningstagande. Intressant och läsvärd på alla sätt och vis.

Men det roligaste av allt är när jag kommer till framsidans citat och det i löptexten står följande; "Är det något jag inte vill, denna alliansens första vår, så är det att se fräsch ut." Inte vill, alltså. Ha ha ha, redigerarens lilla miss fick i alla fall mig att skratta gott! Plötsligt lät det mycket mer som den Björk man känner igen.

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Haha, jag reagerade också lite över citatet på förstasidan men har ej läst själva kolumnen. Nu fick jag ju förklaringen ändå - utan att läsa. Skönt att jag slapp bry mitt lilla huvud med det! ;)

Anonym sa...

Jag tyckte det var en helt underbar krönika. Men det är alltid svårt med negationer.

Heliotropen som inte orkar logga in