lördag, mars 24, 2007

Sveriges Radio


Jag är en riktigt radioknarkare. När jag är själv står radion på nästan hela tiden. Ibland lyssnar jag på P1 eller P3 men mest av allt lyssnar jag på Radio Stockholm. Är sedan många är smått besatt av trafikrapporteringen trots att jag mycket sällan berörs av den numera. I vilket fall som helst har jag alltid gillar Radio Stockholms programmix. De brukade köra olika ämnen varje förmiddag, på måndagar "Knattetimmen" (som jag lyssnade på långt innan jag hade barn), någon annan dag recensioner, osv. Sen vid lunch så tog Kjell Eriksson över i många år och körde långlunch med intervjuer. På fredagarna blev det framsigt värre på senare år med Fredagsfräs, men jag svalde det också. Men på förmiddagarna har nästan alltid Radio Stockholm stått på oavsett vad de pratade om.

I vilket fall, jag gillade programmen. Det jag alltid haft lite svårt för med Radio Stockholm vilket så småningom var deras val av musik. Trots att programmen tilltalade mig i min ålder kändes ofta musikvalet pubertalt och förvånansvärt kommersiellt jämfört med stationens övriga utbud (pratet och ämnesvalen).

Men, nu har ju SR lagt om sina kanaler som ju alla vet. Radio Stockholm har helt ändrats om och jag känner mig inte alls hemma längre. Det lustiga är att nu, när kanalen har blivit betydligt mer pensionärsmässig (för att vara snäll!) så tycker jag att musiken är ganska okej men programmen och programledarna alldeles för mossiga! Ha ha ha! Är det jag som lyssnar på pensionärsmusik eller SR som inte har någon koll på åldersgruppernas musikpreferenser?? Vad tror ni? ;-)


Ps. Lyssnar dock fortfarande mest på förmiddagar för det är ofta då jag är hemma. Alltså vet jag fortfarande inte hur den nya kanalen låter efter klockan 11.

Inga kommentarer: