onsdag, oktober 14, 2009

Vi får väl se

Somnade med barnen klockan åtta.
-Jag kanske kan sova en timme? sa jag till Jonas när han försökte väcka mig. Ja, ja skratta inte nu. Ibland har det faktiskt funkat att sova en liten stund och sen gå upp och ta itu med lite nödvändigheter. Och ni fattar nog inte hur skönt det var där med ett barn tryckt mot min vänsterarm och den andra på min högerarm under ett stort täcke. Av någon anledning vill inget barn sova i egen säng just nu. Lydia flyttar vi till egen säng när hon somnat men innan morgonen har hon kommit tillbaka. Hon som aldrig sovit i vår säng sedan hon självmant flyttade ur den när hon var runt året! Kan väl kanske ha med flytt och annat att göra misstänker vi. Nåja, i sann "Knattetimmen"-anda låter vi saker bero och litar på att det vänder när behovet ändras.

Nu sitter jag i alla fall här klarvaken mitt i natten och har redan sovit i 4,5 timme. (Jodå, ibland sover jag från barnens läggning till morgonen, men vaknar alltid och går upp om jag inte borstat tänderna o dyl. ) Nu har jag gjort lite av det jag skulle göra, lagt i en tvätt med mera. Brevid mig en kopp te. Har lovat mig själv att inte sitta uppe längre än till 2.

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Rejält nattsuddande! Orkar du med oss ikväll? Säg ifrån om du inte gör det, annars ses vi vid 17.30. Kul att du hittade en till gemensam nämnare för mina lurvärkar!