söndag, oktober 11, 2009

Konspirationsteoretiker, jag?

Alltså jag vill inte gärna framstå som knäpp, men faktum är att jag ägnade lördagskvällen åt att titta på två 1h30min långa dokumentärer på nätet om konspirationsteorier bakom 11 septemberattackerna. Den ena var skrämmande bra. Den går knappt in på orsak eller spekulationer om vem utan riktar helt in sig på rena naturvetenskapliga fakta så som temperaturen som krävs för att smälta stål, konstruktionen av byggnaderna, vittnesmål från platsen, färg på olika bränder osv och försöker bevisa att den officiella storyn inte håller. Om jag kunde skulle jag gärna källgranska dokumentären. Visar det sig att den håller så har de ett väldigt starkt "case".

Se den om du orkar. Som sagt är den 1,30 lång, men den är väldigt bra gjord och intressant.

Sen som uppföljning bör man nog se denna som är 2 och 35 lång och enligt uppgift sågar den förra. :) Den ska jag se ikväll, om jag orkar.

1 kommentar:

Fröken Blund sa...

sånt där är spännande. sånt där kan jag snöa in på totalt. det är bäst att jag INTE ser den.