fredag, oktober 09, 2009

Vem levererar till dig?

De flesta abonnemang verkar vara nästan omöjliga att ta sig ur på ett smidigt sätt, nästan oavsett omständigheterna. Så dock ej elleverantör visar det sig även om Fortum som äger näten ju följer med hur man än vrider och vänder sig i hyresrätt i Stockholm. Vi valde för inte så länge sedan en annan leverantör än Fortum. Det skulle vara så mycket billigare, men jag kan i ärlighetens namn inte säga att jag märkt någon större skillnad. Nu när jag ringer dem inför flytten visar det sig att elleverantören sägs upp helt i samband med att man flyttar. Av Fortum. Om vi sen vill ha samma leverantör på nya stället så är vi välkomna att ringa dem igen. Så där bara. Poff. Inga bindningstider, inga dyra överflyttningskostnader. Tusan, vi behöver inte ens ha dem kvar om vi känner för att byta, fast att vi tecknat avtal för 24 månader. Ska faktiskt ta mig en funderare.. Någon som tokgillar sitt elbolag?

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

JAG HATAR FORTUM!!!

Kör GodEl mest för att det känns lite bra iaf.

Sa jag att jag HATAR FORTUM???

Kajsa sa...

Tove
Du, jag är benägen att hålla med. Men vi kommer inte ifrån dem hur som helst så det är lika bra att inte tänka på det. GodEl har ett lite tveksamt rykte, en del påstår att stiftelsen tar det mesta av pengarna och att det är bättre att själv skänka sina pengar till ett syfte man själv valt. Plus att de tydligen ligger högt i pris. Har ni dem?