fredag, februari 29, 2008

Lite sugen

Fredagseftermiddag på jobbet. Solen skiner. Jag känner mig relativt pigg och glad - brukar vara så sänkt på fredagarna. Hör i korridoren hur en kollega frågar en annan:
-Vad ska du hitta på ikväll?
Plötsligt känner jag mig lite sugen - och blir jag lite avundsjuk. Hur länge sedan var det inte som jag funderar på planerna inför kvällen en fredagseftermiddag? Om jag mot all förmodan skulle ha några planer överhuvudtaget så skulle de var planerade långt i förväg. Men förr gick jag mer på känsla. Vad känner jag för just idag? Ska några ut och dricka öl? Är det någon fest på G? Någon bra ny film på bio?

Och just idag blev jag lite sugen på just det livet. Så, någon som ska ut och dricka öl? ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag saknar det där spontana livet ibland - emsamlivet utan barn. Men gud så lycklig jag blir när jag inser vad jag har såklart.

Öl....gott! Det måste få bli snart! Har druckit pyttelite vin, men INGEN öl! Och jag som faktiskt gillar öl.