lördag, mars 01, 2008

Et tu, Kajsa


Ja, nu ska även jag kommentera Melodifestivalen, eftersom jag faktiskt sett en deltävling i kväll. Så här kommer det, bidrag för bidrag:

1. För många ord om kärlek: Första gången jag sett Strömstedt utan att bli illamående. Tror det måste bero på den snygga kavaj han hade på sig. Melodin har jag tyvärr redan glömt.

2. If I could: Första gången jag sett Calaisa överhuvudtaget - och jag blev illamående. Värre än The Corrs och det är inte lätt att klara.

3. Pame: Vilka tajta brallor! Och rumpvickningar och allt. Ett leende så stort att jag blir rädd att dras in i allt det där tandgarnityret. Hjälp! Lite alienvarning över det hela. Låten? Minns inte.

4. Hur svårt kan det va: Skotsktrutigt. Tja, vet inte ja. Men Bengtzing - snygg är hon och bra sjunger hon och låten är i alla fall full fart och ganska rolig. Nu blev det äntligen kul. Heja Bengtzing!

5. I lågornas sken: Nämen Nordman, lever de än? Värsta performanceteaterföreställningen bjuder de på dessutom. Hahaha! Men vafan, eldkanoner är alltid kul, eller?

6. That is where I´ll go: Söt är hon, Sibel. Och vindmaskiner är ju alltid kul, eller? Nä, det här var tråkigt!

7. Ingen mår så bra som jag: Trumpet och dragspel - snyggt. Orange t-shirt - snyggt. Kanske en partylåt på något annat ställe än just melodifestivalen. Och kanske med någon annan vid rodret.

8. Hero: Proffsigt, snyggt, tråååååååååkigt! Med sina två dansare påminner Perrelli inte så lite om Afrodite för några år sedan. Men deras låt var ju medryckande.


Bäst av allt var Anna Vnuk i dans med Luuk. Efter det stängde jag av. (Men jag har i efterhand läst på nätet hur omröstningen gick.)

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

Håller helt med dig. Men jag gillade inte dansen mellan Luuk och Vnuk. Heller.
Jag är ganska svårflörtad när det gäller det här konceptet i år känner jag.

Anonym sa...

Jag tycker Luuk såg väldigt lustig ut i den där dansen, jag... Ett gott skratt fick jag! =)

Ha en bra dag!

Kram,
AnnaSv

Kajsa sa...

yogamamman: Låter inte som om Melodifestvalen är nåt för dig...heller.

annasv: ja, lite rolig såg han allt ut. Men jag gillade att han faktiskt gjorde sitt bästa, tyckte det blev lite rörande. Han är ju så uppenbart ingen dansare.