lördag, augusti 19, 2006

Reinfeldt


En finländs undersökning visar att snygga politiker får fler röster än inte så snygga politiker. Det leder mig osökt in på en tanke som jag fick härom dagen; håller Fredrik Reinfeldt på att gå ner i vikt? Plötsligt ser han så smal och tunn ut. Kanske försöker han medvetet gå ner i vikt för att bli en större motpol till knubbisen Göran Persson. Tyvärr tror jag inte att den strategin håller. Istället framstår han bara som ännu mindre på alla vis, liksom. Tror dessutom att folk gillar att Persson är lite rund. Ungefär som folk gillar Kicki Danielsson för att hon är lite rund och mår lite dåligt då och då. Vi vanligt folk är ju inte heller så perfekta, typ.

Eller så kanske Reinfeldt inte har gått ner medvetet utan bara tappar i vikt ändå. Det, om något, är ju ännu mindre förtroendeingivande. En statsministerkandidat som inte klarar ett valår utan att avmagra kan vi ju knappast luta vårt allt mer ruckliga folkhemsbygge mot. Nä, oavsett vad man tycker om politiken så var det roligare när han var lite rundare, Fredrik "Ägget" Reinfeldt!

2 kommentarer:

Habri sa...

Så ska jag leva som jag lär och kommentera ett inlägg när jag läst det:)

Jag tror Reinfeldt skulle tjäna på att vid något enstaka tillfälle skaka fram ett leende. Han ser ut som en stelopererad robot när han pratar..

Kajsa sa...

Ägg kan inte le?