måndag, augusti 21, 2006

Nätblyger


Så här är det med mig; jag är lite blyg, fast att man inte syns så mycket är jag ändå lite nätblyg. Dvs jag tycker att det känns pinsamt (av mig) att skriva som om en massa människor läste det jag skriver, eftersom att jag vet att det inte är så. Samtidigt så är ju hela grejen med en blogg att man måste skriva för andras ögon, annars kan jag ju lika gärna skriva i ett block hemma. Och jag vill ju att andra ska läsa. Blir lite perplex och lägger mest ut lite bilder då och då istället. Men det fångar ju inte direkt intresset om någon faktiskt kommer in här. Samma sak gäller med att länka till andras bloggar. Jag läser ju en del bloggar och kommer säkert att hitta fler och fler intressanta (är ju ganska ny i gemet). Vad gäller då? Får jag länka till dem från min sida? Men tänk om någon av dem ramlar in här någon gång och ser att jag länkar till dem och de inte alls vill bli förknippade med mig och så tänker de "Va fan har min länk på hennes ruttna bloggsida att göra?!" Kanske blir de arga. Eller kanske blir alla bara glada om man länkar till dem? Ju fler desto bättre, liksom. Hur funkar det? Jag vet inte. Vågar inte. Blir lite blyg, vågar bara länka till såna som jag mer eller mindre känner eller som är mer officiella. Då kommer nästa fråga: Hur många kommentarer, bloggare emellan, måste man utbyta innan man "känner" varandra tillräckligt mycket för att få länka till varandra? Shit, det här blev svårt...

1 kommentar:

hanna sa...

Länka till vem du vill - det är ju som du skriver. De har lagt ut sina alster på nätet, vilket ju rimligen borde innebära att dom vill bli lästa? :-D

Jag länkar hejvilt och blir bara glad när jag märker att någon länkar till mig.

Och vill du veta hur många besökare du har varje dag? Skaffa ett konto hos susnet. Gratis och relativt enkelt! Hojta om du vill ha hjälp!