tisdag, mars 09, 2010

Lurad

Oj. Idag hamnade mitt arbetslag och jag helt omedvetet på en föreläsning som visade sig hållas av några riktiga knäppgökar. De påstår bland annat att deras grundare/guru Keppe uppfunnit en motor som går på andlig energi/kosmisk strålning eller nåt annat (har sökt och läst en del men litar mest på det elektronikforum som påstår att det trots allt rör sig om en vanlig elmotor) samt att virus och bakterier inte smittar från andra människor utan bildas inuti cellerna hos människor som har ett "sjukt" beteende.

Det var länge sen jag råkade på något sådant här galet, även om jag stött på en del i mitt liv. Någonstans struntar jag i om folk håller väckelsemöten för både det ena och det andra, men jag blir jävligt sur när de döljer sitt riktiga syfte genom att utåt sett ha kurser och föreläsningar i relativt vanliga publikfriande ämnen som lockar folk, utan att från början öppet ange vilka de egentligen är och vad de egentligen tycker. Inte så lite sektvarning på det. Här är en som sett ljuset före mig.

Uppdatering: Detta inlägg innehåller länkar som syns på min dator, men inte när jag kollar bloggen från jobbets dator, märkte jag idag. Undrar om det är ett vanligt förekommande problem..

1 kommentar:

Limpy sa...

Jag ser inte heller länken/länkarna. Du kan ju testa med en annan färg på länkarna.