söndag, juni 14, 2009

Sommarplaner

Nu har jag bokat en födelsedagsöverraskningsresa till sommaren. Jonas fyller 40 senare i sommar, men vi åker i förväg. Ja, alltså överraskning och överraskning. Han vet att och när, men inte vart. Lite kul ska väl jag ha också. Problemet är bara att jag inte vet om jag kommer klara av att hålla mig. Har redan halvt försagt mig en gång, men jag är osäker på om han fattade det. Hoppas inte. Men det är verkligen svårt. Jag tror jag får försöka tänka starkt på andra resmål så jag inte försäger mig och inte berätta för nån, för då ökar risken att jag råkar prata om det.

Sen ska vi fira min mors 60-årsdag på Gotland i sommar också. Verkar utveckla sig till en riktig kanonsommar - toppenväder eller inte. Jag längtar verkligen efter att få resa och se lite nya vyer.

3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Kul att han inte vet. Håll dig nu kvinna!

Malinka sa...

Gör inte som jag!

Jag planerade en resa som en kombinerad 5-års-bröllopsresa och 40-årspresent till min man, och höll på någon månad med smusslande och fnusslande (kolla resmål, kolla möjliga barnvakter etc.). Sedan kom själva födelsedagen, i början av juli, när han fick veta att vi skulle åka iväg. När, men inte vart.

Två dagar senare, i rena lättnaden över att inte behöva vara hemlig längre, lägger jag armarna om hans hals och utbrister spontant: "Tänk vad roligt vi ska ha i London! NEJ!!!"

Det gick bara inte att låtsas som om jag försökte lura honom. Tyvärr.

Men vad vi skulle hitta på på själva bröllopsdagen lyckades jag i alla fall hålla hemligt.

Kajsa sa...

Å, överraskningar är härliga! Du får lägga ut några dimridåer så han gissar fel...

Jag fixade en överraskningsfest åt maken när han fyllde 40 förra året. Sicken succé det blev! Jag var föräldraledig då, så jag kunde smyga med förberedelserna på dagtid. Så kul!