tisdag, juni 16, 2009

Helst samma

Kan man välja dator bara på utseendet? Min älskade älskade dator är så gammal så jag är glad varje dag den väljer att fortsätta fungera. Men jag är inte dum, jag vet att det kommer ske förr eller senare. Så jag håller koll på alternativen. Helst vill jag bara ha en precis likadan (kanske med lite snabbare processor, med det är allt) men den modellen finns naturligtvis inte längre. Fast det finns en som är ganska lik. Bara det att det också finns andra bättre och faktiskt - miljövänliga - att köpa istället. Datorer som tilltalar mig mycket i innehåll. Men då går det inte att få i rätt färg.. och rätt känsla. Har jag sagt att jag älskar min dator?

2 kommentarer:

Malinka sa...

Klart du ska ha samma. Eller gå upp lite i storlek. Jag gick från en liten vit iBook (hette den väl då?) till en 17" MacBook Pro. Fantastiskt – även om jag hade klarat mig med en "vanlig" MacBook.

Kajsa sa...

Malinka: Har fortfarande min älskade lilla iBook och jo, det är ju MacBook Pro jag är lite sugen på, men den finns ju bara i aluminium..