onsdag, juni 17, 2009

Måsar

Har just läst klart Ajvides Människohamn. Nu hör jag genom vår öppna balkongdörr måsarna som gaddar ihop sig mot någonting där ute. Heja måsarna! Jag visste väl att de är på vår sida. :)
(Jag är ledsen, har du inte läst den så kan du omöjligt fatta.)
Dessutom räddade jag en liten måsunge förra veckan genom att försiktigt bära bort den från skolgården. Tja, tyvärr räddade jag den kanske inte till livet, men i alla fall från den påträngande barnaskara som inte klarar av att låta den lilla ungen vara ifred, trots att de bara vill väl. Vad gör man med en måsunge som fallit ur sitt bo om man inte kan ta hand om den? Få upp den i boet igen, om man ens vet var det ligger, är ju ganska svårt.. Jag hoppas måsarna förlåter mig för att jag inte gjorde mer.

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag måste nog läsa boken. Är inte hans böcker läskiga?

Kajsa sa...

Nja, jo, men bra. Inte läskiga på ett dåligt sätt och faktiskt är inte det läskiga den stora behållningen utan de har stora kvaliteter utöver det läskiga. Den senaste boken är dessutom minst läskig, tycker jag.