fredag, maj 05, 2006

Ananas


Jaha, nu har jag smällt i mig en massa ananas, för att det finns ett skrock som säger att det ska kunna sätta igång förlossningen... Ha, ha, ha, tror ju inte på det egentligen, vad skulle ananas kunna göra? Men man kan ju alltid prova.
Håller upp skenet utåt att jag tar det lugn och räknar med att gå över tiden, men allvarligt talat är jag nog ganska rastlös och hoppas innerligt att det ska starta snart!!

Andra skrockmetoder att starta förlossning;
1. putsa fönster/golv
2. bära tungt
3. gå i trappor
4. dricka champagne
5. ha sex (den sk "färdknäppen")
6. dricka ricinolja

Jag tyckte äta lite ananas var ungefär så ambitiös jag orkar vara :-D

3 kommentarer:

Anonym sa...

jo tydligen ska sex metoden fungera eftersom det finns ett medel i sperma som satter igang forlossningen! detta amne finns aven i det medel som anvants nar forlossningen satts gang pa konstgjord vag! kram charlotta

Kajsa sa...

Jo, men tydligen ska man behöva typ tre "doser" inom ganska kort tid för att få någon effekt... vet inte om vi pallar det just nu. Lite "färdknäppande" i normalt omfång fungerar i alla fall inte, kan jag meddela! :-D

hanna sa...

Börjar också fundera lite mer på den där listan. Färdknäpp, gårdsstädning och champagne på samma dag kanske?