torsdag, juni 12, 2008

Ska jag ha barn, eller?

Det slog mig härom dagen att jag inte har gjort några som helst förberedelser inför den nya bebisens ankomst, utom att köpa en syskonvagn på blocket (för några månader sedan). Förra gånger var det så mycket mer pyssel, nu känns det som om allt finns. Det är väl bara att rota fram nåt gammalt ur garderoben, typ. Fast kanske inte. Borde nog tänka över det där lite.

Här en lista på saker jag gjort/gjorde vid den här tiden förra gången som jag missat/inte gjort denna gång:

- Satt på mig stödstrumpor
-Profylaxtränat
-Gått på mammayoga
-Smörjt magen med olja för att minska bristningar
-Packat BB-väskan
-Köpt hem blöjor i minsta storleken
-Köpt amningsinlägg till BH:n (usch, vill inte! kladd, kladd, kladd)
-Lagt plast i sängen, så inte madrassen blir förstörd om vattnet går på natten (vilket det faktiskt gjorde sist)
-Bäddat spjälsängen

5 kommentarer:

Heliotropen sa...

Det där låter fullständigt normalt. Om jag inte mått så himla uselt andra gången hade jag nog helt missat att jag var gravid. Och jag hade lite taskig koll när lilla A väl var ute. En gång fick hon åka hem från McD iklädd pappershandduk efter att hennes orutinerade mamma glömt att packa extrakläder.

Yogamamma sa...

Jag tror att det kommer att bli så för mig också. Jag har liksom inte tid att ha samma fokus. Det finns ju redan en individ som tar av denna tid.

Det fixar sig. Och visst ska du bli mamma, den allra, allra bästa :)

Kajsa sa...

Heli: Haha, det låter betryggande.

Yogamamma: Ja, förmodligen. Och på sätt och vis är det ganska skönt.

[attle] sa...

det är bara till att pricka av ;-)
Jag skulle satsa på profylaxen, can come in handy... Packa väskan, är bra.
Köpa hem blöjor, skönt att ha hemma. Köp bra inlägg på babyland eller liknande, lätt fixat egentligen.
Plast i sängen, då kan du byta lakan samtidigt ;-) Men bädda spjälisen är det säkert ingen brådska med, tycker jag i alla fall :-)
lite sent för stödisarna, mammayogan och bristningoljandet, hahaha!
man har helt enkelt inte lika bra koll med andra barnet, och det är ganska skönt också :-)
Kram

[attle] sa...

åh fy vad pretto jag lät. Förlåt!!! Det var inte menat så, absolut inte. Snacka om att ha jobbhjärna. Förlåt. Kram!