onsdag, maj 14, 2008

Sne sömn

Inte somna när man lägger barn! Det är såååå dåligt. Jag somnar nästan varje gång jag lägger Lydia nu för tiden och om jag inte har gjort mig i ordning och satsar på eget sänggående vid nio så förstör det alltid kvällen ändå. Jag tänker - nä, jag vill inte lägga mig före klockan nio i kväll, jag vill gå upp igen och göra mig en kopp te, prata lite med min sambo, kanske äta ett äpple. Reslutat: Jag väcks av min kära sambo vid tio, har då slumrat i ca tre kvart och han är på väg att lägga sig. Groggy går jag antingen upp, borstar tänder och sen lägger mig direkt igen. Eller, som idag, tvingar mig själv att vakna till (för jag vill ha den där koppen te, banne mig!) och kan sen inte gå och lägga mig på flera timmar. Så nu sitter jag här, alldeles för pigg och vet att jag snart kommer att gå och lägga mig enbart för att jag måste. För jag vill inte! Jag vill inte!

Inga kommentarer: