lördag, maj 12, 2007

Luftslott

Usch jag håller på att bli helt besatt av bostadsmarknaden. Så många jag känner håller på och söker lägenhet, springer på visningar eller kollar på hus och vad gör jag? Tja, eftersom vi inte har råd att ge oss in på den bostadsrättsmarknad som pressar priser till nya höjder just nu i staden så drömmer jag fantasidrömmar om det där fantastiska hyresrättsbytet som jag, just det, bara kan drömma om. För detta försakar jag min sömn och umgänget med min partner. Måste ju bara in och intressemarkera! Som om det skulle göra någon som helst skillnad, ha ha ha!

Men de senaste dagarna har jag också utökat med att lusläsa tidningarnas bostadsbilagor på jakt efter - ja nu ska ni höra - fritidshus! Som om det ryms inom den ekonomiska ramen för vårt leverne. Är dock helt övertygad om att våren är sämsta tänkbara tid att köpa. Tänker att kanske så småningom. Mest troligt aldrig. Men, den som drömmer får se..

1 kommentar:

Superquinnan sa...

Drömma är viktigt.. Jag trodde aldrig jag/ vi skulle bli med sommarhus och så kom ett läge och se.. I år blir det Hälsingland några veckor. Man ska aldrig sluta drömma. Kram