fredag, juni 04, 2010

Vila under tvång

Nähänä, det var ingen som visste nåt om Gotland. ;)

Nej, jag vet att aktiviteten på bloggar alltid går ner i veckosluten. Men det har ju inte varit så mycket aktivitet här inne på senaste tiden överhuvudtaget. Vet att det beror mest på mig själv. När man skriver sällan och inte så roligt (eller supertragiskt, för det brukar ge aktivitet), så brukar kommentarera sina. Jag har märkt det förut.

Själv är jag hemma med barnen idag - dagis är stängt. Borde jobba mer, har massor att göra inför terminsavslutning och flytt till ny skola. Har lite svag huvudvärk och nytt bultande munnsår. Men jag tror nog att det är bra att jag MÅSTE vara hemma med barnen idag. Jag kan inte jobba. Så var det med det. Hemma med två barn, luncher, vilostund, tur till parken, syskongruff och bajs i olika varianter. Det går helt enkelt inte att få något annat gjort. Vila under tvång. Vila från allt annat än familjen. Kanske nåt att börja skriva ut på recept.

4 kommentarer:

k sa...

Jo, det tvingar ju en att sluta fundera så mycket och att verkligen leva i nuet på gott och ont.
Känner du dig förresten ok med flytt till ny skola? Hur har dina kollegor tagit informationen?

Tove Kungsholmen sa...

Ja, det kan vara ganska nyttigt faktiskt att händerna fulla av praktiska saker, särskilt i form av barn.

Malinka sa...

Jag hade gärna tagit lite tvångsvila. (Fast nu ljuger jag. Är apstressad av att ha fått halvvabba hela veckan.)

Kajsa sa...

k: Nu börjar det kännas okej. Är lite arg och besviken på folk på min nuvarande skola så just nu är jag ganska glad över att slippa därifrån och starta om med nya kollegor. Men, de jag arbetar närmast med nu är inte så glada åt att jag lämnar. Och inte föräldrarna heller, vilket känns bra.

Tove: Ja, barn är bäst när det gäller att inte lämna några alternativ. ;)

Malinka: Haha, så kände jag igår inför utsikten att vara hemma idag. Men idag har jag inte haft tid att tänka på annat. Förrän nu - nu sover gullungarna och J är på fest. Kanske skulle jobba lite..