måndag, maj 17, 2010

På väg att inställa mig

Precis innan jag skulle lämna jobbet i onsdags fick jag ett mejl från en kvinna på kansliet att jag skulle inställa mig på min chefs kontor kl 8 måndag morgon. Alltså inte ens ett mejl från chefen själv och så sent att det var ren tur att jag hann se det. Dessutom lämnar jag på dagis på måndagar och börjar inte förrän kl 9. Nåväl, har inte fått tag på chefen och min mor ryckte in för att lämna barn. Så nu är jag på väg till ett skumt möte som jag nojar lite för. Det är säkert inget, jag tror egentligen att jag vet vad det handlar om (tjänstetillsättningar till nästa läsår, vilket vi redan har pratat en del om). Men ändå - sättet jag kallades till mötet var obehagligt och onödigt oroväckande. Vi brukar normalt bolla fram och tillbaka via mejl till en tid då båda kan. Och dessutom precis innan fyra dagars ledighet med ingen möjlighet att replikera eller få reda på vad mötet gäller...



Inga kommentarer: