söndag, oktober 08, 2006

Äntligen!


Härligt härligt! Jag säger stort grattis till Kristina Lugn för att hon blivit invald i Svenska Akademin. Hon är en av mina stora idoler! Helt obetalbar var hennes egen kommentar till valet av henne till Akademin: "Jag tycker att de har gjort ett bra val" och sen ett karakteristiskt Lugn-skratt.

Mest känner jag Lugn i hennes roll som dramatiker, teaterfreak som jag är. Mycket bättre än när hennes texter framförs av min absoluta favoritskådis Lennart Jähkel blir det inte! Vilken tur för mig att de två gillar att sammarbeta :-)

2 kommentarer:

Botilda sa...

Det är jättekul! Och lite modigt av akademien, tycker jag. Lite synd att hon kommer att dra ner på engagemanget i Brunnsgatan 4 bara.

Anonym sa...

Va! Finns det folk som gillar den där människan *chockad*