Värst med att flytta är nästan att flytta alla jävla abonnemang. Att lyckas få tag på rätt personer, få hem alla förbannade lösenord för att "göra allt själv" på Mina sidor, för att slippa betala flera hundra kronor för att någon ska trycka på några knappar. Självklart funkar det inte att göra någonting själv ändå, utan blir bara felmeddelande på felmeddelande. Men tänker kundservice ta detta i beaktande? Nej, att slippa avgift går inte. Inte om de ska trycka på knapparna.
Sen borde vi naturligtvis ha anmält flytt för femton månader sedan för att något företag överhuvudtaget ska hinna trycka på de där knapparna i tid. Vad tänkte vi när vi bestämde oss för att anmäla flytt så sent?! Nej, har vi tur så kanske får telefon och bredband någon gång i sommar. Om någon kan tänka sig att trycka på någon knapp. Dessutom måste vi ange mätarinställning och mätarnummer och anläggningsid minst för att kunna få någon el. Från mätare som så klart sitter i en lägenhet som vi ännu inte har tillgång till. Och detta borde vi ha skickat in igår, minst. Om vi, som sagt, tänker oss att vi ska ha någon el när vi väl kommer dit.
Bäst är ändå de företag som tar ut flera hundra kronor i flyttavgift utan att ha varken bra service, snabb tjänst eller något alternativ där man kan göra något själv för att få lägre pris. Jag förbannar mig själv för att jag inte kommer ihåg det här från flytt till flytt, för jag brukar säga upp minst ett abonnemang i ren ilska och protest per flytt. Och då bör jag verkligen vara ute i god tid så jag inte förlorar på att betala tre månaders uppsägning parallellt med nytt abonnemang.
måndag, april 04, 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
När jag flyttade senast skickade Com Hem en box till en adress och kortet man skulle ha i till en annan, den ena adressen var en 7 år gammal den andra har jag inte ens varit på. Det tog tre veckor innan de fick rätsida på allt, tre veckor och 15 samtal där jag fick dra samma historia om och om igen. Helt sinnessjukt!
Hur som helst, lycka till!
Å jag känner också igen mig. När vi flyttade för ett år sedan så var jag tvungen att flytta telefonen vi telias hemsida, och precis allting blev fel och vi var utan telefon i sex veckor sedan eftersom ingen verklig människa kunde räta till det, det blev världens företag där jag tvingades sitta och ringa hit och dit dagligen.
Hoppas det löser sig för er, åtminstone med ELEN först och främst!
Jessica och Jen: Jisses, låter som att det kan bli helt kaos om man har otur. Hoppas vi i denna flytt reder ut det mesta med inget mer än att jag får ett smärre sammanbrott som konsekvens.
Jupp, jag håller just nu på med samma skit och jag orkar inte ens nämna allt strul - abonnemang som inte går att sägas upp, abonnemang som inte går att tecknas eftersom att mitt nya lägenhetsnummer inte existerar enligt alla utom SB, etc etc in i det oändliga...Kram Charlotta
Hu. Jag ska banne mig bo här tills jag är pensionär. Orkar inte ens med tanken på en flytt. Men så trivs jag ju också.
Hoppas ni får det finfint i nya lägenheten! Så härligt att bytet klaffade.
Skicka en kommentar