söndag, april 03, 2011

Gammalt nytt

Saker jag tänker på just nu är vilket sorts duschmunstycke som finns i den nya lägenheten. Och vilka sorts vattenkranar. Hur ser spolknapparna på toaletten ut? Jag vet inte, jag har inte kolla de gånger vi varit där. Men jag tänker på sånt just nu.

"Otroligt att du oroar dig för spolknappar", säger Jonas. Men oj vad han missförstår! Jag oroar mig inte alls, jag snarare roar mig. Jag tycker det ska bli roligt att upptäcka nya spolknappar, duschmunstycke, dörrhandtag, lådknoppar, inredning i fasta garderober m.m. Jag gillar det. Jag gillar känslan av att flytta in efter någon annan och göra det till mitt. Jag gillar att sakerna har en historia före mig och jag gillar att anpassa mig till dem. Jag gillar att möta en ny vattenkran för första gången och veta att den snart kommer kännas lika van i min hand som min kaffekopp eller min tandborste.

Inga kommentarer: