torsdag, juli 08, 2010

På Gotlandsfärjan

Det första jag saknar på båten är min vanliga morgonsojalatte. Kaffet här kommer blaskigt från någon typ av automat och mjölken är vattenskummig. Gör en ofrivillig grimarsch av ogillande som tjej i kassan upptäcker.

Det andra jag saknar är mina barn, när det plötsligt kommer ett främmande dito tultandes mot mig i korridoren. Bara några timmar sedan jag låg mellan dem och sov men längtan kan ändå bli svår.

Det tredje jag saknar är självklart internet- och telefonförbindelser. Här ute till havs är det som att befinna sig i limbo. Jag kan inte ladda inför Visby genom att följa händelserna på twitter och vad värre är - jag kan inte ringa mina barn och säga god morgon.



3 kommentarer:

AnnaSv sa...

Hoppas resan och så går bra och att du (ni?) får det bra på Gotland.

Jag har missat mycket i din blogg, tror jag. Vad är det för nytt jobb du har fått? Liknande det du hade?

Jag byter också jobb i höst, mest för att vi ska flytta och jag inte fixar att pendla. Det är så svårt att byta jobb när man inte har tröttnat på jobbet utan byter av andra anledningar...

Lycka till!

Tove Kungsholmen sa...

Saknaden efter barnen lägger sig säger min erfarenhet. Jag är lite sotis, skulle inte banga barnfritt på Gotland!

Kajsa sa...

AnnaSv: Ja, har läst om er flytt. Låter spännande. Jag byter inte jobb av lika roliga orsaker, men nu känns det bra.

Tove: Barnfritt Gotland, ja. Men vi jobbar hårt. Du är välkommen att komma hit och hjälpa till nääääär du vill. ;)