söndag, juni 11, 2006

VM och bad

Vårt första försök till rutin - bad varje kväll. Vilket gillas! Tur det, för vi har redan anmält oss till babysim i höst .-)

Jaha, så var fotbolls-VM äntligen igång. Eller? Jag var nog inte beredd på att Jonas skulle vilja se i princip alla matcher! Det är en himla tur att jag är lite semi-intresserad så att jag i alla fall kan uppskatta att titta då och då, och inte till exempel hatar ljudet av en fotbollsmatch. Nä, det är nog ganska bra för oss att vi har en liten bebis just nu som vi kan skylla på, för vi är rejält sega och ligger gärna hemma och kollar på TV. Fast, det är ju eftersom att det känns som om vi haft en ganska tuff vår, vilket ju resulterade just i en liten bebis :-) VM ligger helt rätt i tiden med andra ord.

I går flängde jag runt i 4 timmar med Lydia och min syster Åsa, både i butiker och i parken, där jag också bytte blöja för första gången utomhus, så jag softar med gott samvete i dag. I dag har vi också prövat ersättning i nappflaska för första gången. Får se var det leder oss. Tanken är att kunna kombinera flaska med bröstet. Lydia var så superduktig och sög ordentligt med samma teknik som vid bröstet, vilket underlättar så att hon inte "glömmer" hur hon ska göra vid bröstet, eftersom att det generellt är mer jobb än att få flaskan.

Tänk vad mycket nytt man lär sig när man får barn! Som att bebisar inte suger utan lapar mjölk!! Och jäklar vad de små får jobba för sin mat när de ammas. Man föreställer sig att det bara är att ligga där och softa, men icke :-)

Inga kommentarer: