måndag, juni 26, 2006

Dyr bildag



Oj, vilken pärs! Idag skulle jag och min oerhört hjälpsamma morfar besiktiga min bil hos bilprovningen i Nacka. När vi kom ner till bilen i garaget kl 10 i morse hade batteriet dött! Efter två resor fram och tillbaka i morfars bil till Bilia på Varvsgatan och en massa tjafs med diverse verkstäder fick vi till slut ringa Bilassistans. 700 pix senare hade bilen startat, men vi fick inte stänga av tändningen för då skulle den inte starta igen!! Det var bara det att däckservice här mitt emot skulle byta däck på den innan besiktningen...
Nåväl, det gick att göra med bilen igång. Sen, 35 min kvar till bokad tid hos bilprovningen ute i Nacka. Snabba puckar Värmdövägen ut. Puh, vi hann!! Första gången på bilprovningen, kul! Ändå anmärkningen var att jag måste byta torkarblad. Enkel match! Vidare till Bilia i Nacka istället (de på Varvsgatan var inge trevliga!) för byte av batteri. 1015 pix senare drog vi ner till Statoil för att åka i roliga biltvätten, med avfettning, vaxning, the works! :-)
Tjoho, nu blänker bilen och vi är sååå trötta. Äntligen hemma för att pussa på Lydia och Jonas igen. Stackars morfar har återgått till sin egen bil för att återvända till lugnet i Nyköping.

2 kommentarer:

hanna sa...

Aoch. Vi lämnade vår bil på service idag. Fasar för fakturan när vi ska hämta i morrn. Håll tummarna!

Cec sa...

Hoppas inte detta är en bilsjuka hos Aprilmammorna! Har ingen lust att ha bilen på service just nu...