lördag, augusti 13, 2011

Kurslitteratur

Jaha jaha, nu har jag beställt kurslitteratur för över ettusenfemhundra kronor. Minns plötsligt en hel del mer kring hur det är att vara student... och vilka jäkla priser många av böckerna har! Men denna gång är jag inte beroende av sena csn-utbetalningar och annat. Tyvärr. Lite csn-pengar hade inte varit dumt.

Självklart ska jag framöver vara effektiv och i god tid före kurserna kolla med vänner, andrahandsförsäljning osv för att kapa kurslitteraturpriserna. Det brukar vara lönsamt. Men i början är det alltid kul med lite egen litteratur. Många av böckerna har upplagor från 2009-2011 och så sent känner jag ingen som har pluggat grundkursen. Sen är jag sugen på att börja kika på en del av böckerna i förväg. Jag planerar att vara en mycket flitig liten student.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Du kan kolla med mig, jag har läst stats A & B och det var inte jättelänge sedan och har du tur kan jag ha några kursböcker som även används i Sthlm.

Kajsa sa...

Grattis till tillvaron som student! Jag har läst a-kurs i statsvetenskap, men det var 2004, så den litteraturen är garanterat utrangerad...

Lycka till med studierna!

Kajsa sa...

Jenny: Kanon! Jag återkommer i frågan.

Kajsa: Tack, det ska bli kul. Tror jag.