torsdag, januari 01, 2009

Tack och god natt, 2008!

Vill bara dela med mig av min nyårsnatt; På tolvslaget stod jag och bytte bajsblöja! Men jag är inte alls sur för det. Så här gick det till:
Vi var på supermysig middag hos goda vänner på Stora Essingen, lagom mycket hallaballo med sex vuxna och fem barn. Redan innan hade vi funderat på om vi skulle stanna över tolvslaget eller inte och bestämt oss för att lämna beslutet öppet. Väl där, efter många härliga timmar i sällskap och med en snart av trötthet havererande Lydia och utsikten att ta sig hem med två småbarn och dubbelvagnen via flera olika bussar mitt i raketregn och partysällskap som börjat röra på sig efter tovlslaget så bestämde vi oss tillslut för att ta oss hem innan. När vi vid halv tolv kom innanför dörrarna var jag och Jonas mitt i en intressant diskussion (inget bråk eller så utan faktiskt en riktigt trevlig och intressant diskussion) och eftersom båda barnen sov i vagnen fortsatte vi prata på ett tag. Så småningom började dock barnen röra på sig och väcka varandra i vagnen. Jonas tog in Lydia i sovrummet och jag tog Sally till badrummet för att äntligen byta det bajs som hon producerat på bussen redan innan hon somnade. Jag stod där och pulade med en nyvaken bebis på skötbordet och tittade förstrött ut genom badrumsfönstret när jag plötsligt ser att fyrverkerierna utanför intensifieras ganska rejält. "Det kan väl inte vara så att klockan är tolv?!" ropar jag till Jonas. Tystnad ett tag, sen ropar han till svar "Jo, jag är rädd för det."

Tja, så gick det till. Och det var helt okej. Jag smög in till en halvsovande Lydia och pussade henne på kinden och önskade gott nytt år. Sen satt jag och Sally och kollade på fyrverkerierna i kökssoffan med Jonas gjorde te. En mycket trevlig avslutning på en mycket trevlig dag. :)

3 kommentarer:

Mija sa...

Jamen det låter ju underbart. Det är livet det...och sen en sån där filmisk suck...aaaaaaa... ;)

Gott nytt ååååår Kajsa!!

Många kramar

Anonym sa...

Hahaha, så kan det gå!

God fortsättning!

Kram,
AnnaSv

Kajsa sa...

mija: Kram tillbaka!

annasv: Och kram till dig också!