fredag, december 05, 2008

Okej då

Nu har jag fått den här utmaning för tredje gången (denna gång av Nina) så jag ska väl anta den nu då. Har inget emot utmaningar egentligen, har bara haft ont om tid och tycker att just denna var lite väl omfattande för att orka ta mig an. Men nu ska jag gört! :)

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
Och så fastnar jag redan här, för det är precis såna här frågor jag inte kan svara på. Jag följer inga serier på så sätt att jag vet vilken dag de går och att jag inte får missa. Men om jag vill titta på tv så gör jag det, nästan oavsett vad som är på. Alltid hittar jag nåt. Jag kan väl säga att jag gillar nyhetsprogram, diskussionsprogram om det är något intressant ämne (Beckman, Olsson, Can t ex), ser gärna Kobra, har börjar gilla Debatt sedan Janne Josefsson tog över. Men gillar även program av typen Bonde söker fru, samt byggprogram (utom Äntligen hemma, som suger). Två och en halv män är en ny upptäckt som roar vid behov. Om jag måste väljer jag hellre en mordutredningsserie än ett frågesport- eller "rolig panel"-program. De är väl typ det enda jag absolut inte ser.

8 saker jag gjorde igår
1. Köpte kalkonkorv
2. Åt två av fyra kalkonkorvar kalla direkt ur påsen
3. Målade med Lydia
4. Badade med Lydia
5. Tvättade håret
6. Skrev en jobbansökan utan att skicka iväg den
7. Såg på Du är vad du äter
8. Gick och la mig för sent

8 saker jag ser fram emot
1. Sovmorgon i morgon
2. Luciafirandet på dagis
3. Julafton
4. Mer snö, förhoppningsvis
5. Att börja jobba tre dagar i veckan i januari
6. Att få se barnen utvecklas
7. Att få uppleva nya saker tillsammans med Lydia och Sally
8. Att få mer egen tid med Jonas

8 favoritrestauranger
Nämen jag kan faktiskt inte svara på denna heller. Åtta restauranger! Jag har inte ens en favvoresturang nu för tiden. Jag kan räkna upp åtta restauranger som jag varit på, men det är väl inte riktigt poängen antar jag.

8 saker på min önskelista
Får bli en klumpönskan här; att alla jag älskar är så friska och glada som möjligt. Inklusive jag själv, för jag älskar ju mig själv. :)

8 personer jag utmanar
De första åtta som känner för att anta en utmaning.

Inga kommentarer: