torsdag, augusti 28, 2008

Pippi och jag

Känner mig som en riktig sakletare dessa dagar. Efter att igår ha köpt sittsäcken på blocket drog jag idag vidare på nya upptåg. Första anhalt var Stadsmissionen i Gröndal i jakt på en lampa. Första gången jag var där, men jag blev tyvärr lite besviken. Hade trott att det skulle vara ännu större. Mer.
Nåväl, färden drog vidare till loppisen i Vårberg. Och där stod den - min lampa! Tyvärr kunde jag inte direkt fortsätta fynda när jag väl blivit med den, eftersom jag knappt kunde släpa hem något mer.
Men allvarligt talat, ni som handlar på blocket; åk till loppis i stället. Det är så mycket billigare! Har kollat liknande lampor på nätet i några veckor och på loppisen fanns flera exemplar som sopade mattan med säljsajterna. Det tråkiga är väl att man aldrig vet vad som finns inne. På blocket kan man leta tills det man söker dyker upp. Men ändå, tillbaka till Vårberg ska jag snart och den gången utan speciella planer. Bara fynda helt förutsättningslöst. :)

4 kommentarer:

Mija sa...

Verkligen fin lampa du fick tag på där. Vilken lycka!

Jag får väl ta och bege mig dit då när jag kommer hem. Efter att jag var och besökte en lada stor som en hangar uppe i norrland har jag haft ett enormt sug att shoppa a la loppis. Den här ladan var proppfylld med en massa fina saker som bara ville bli bortforslade hem till mig. Men inget fick följa med denna gång eftersom jag inte skulle ha råd att åka hem i privatplan.

Nästa gång jag åker upp ska jag hyra lastbil hahaha

Kajsa sa...

Så är det verkligen! Jag köpte en fantastisk vägglampa från 50-talet i somras, på en bakluckeloppis i Roslagen. Betalade en hundring. Därefter har jag följt några budgivningar på liknande (men mycket mer slitna) lampor på Tradera, och de går för 4-500 kronor. Loppisar IRL är det som gäller!

hanna sa...

OJ vad fin den var! Aaavis :)

Charlotta Åberg sa...

jäklar vikken snygg! lyckos!!!!!!